Antikoncepční pilulky mají v dnešní společnosti ohromný význam. Když pomineme jejich hlavní účel, tedy zabraňování nechtěnému početí, mají i další funkce.

Zvýšením ženských hormonů v těle ženy dochází ke snižování vlivu testosteronu, a tak se jí méně mastí vlasy, zmírní se růst ochlupení a dokonce se i sníží tvorba nežádoucích pupínků na obličeji. Kolikrát se tak pilulky předepisují spíš právě pro zmírnění akné, než k ochraně před otěhotněním. I můj (tehdy ještě dětský) obvodní lékař mi jednou při preventivní prohlídce oznámil, že mám nějaké pupínky na hrudi, tak mi na to kdyžtak příště předepíše antikoncepci…

Tyto účinky jsou rozhodně moc fajn, ale každá mince má dvě strany. Začínají se objevovat názory a výsledky výzkumů, že hormonální pilulky mají také velké negativní dopady na zdraví. O tom se tu rozepisovat nebudu, každý ať si udělá názor sám 🙂 .

Každopádně… Rozhodla jste se jako já, že už je na čase antikoncepci přestat užívat (ať už kvůli plánování rodiny nebo z těch zdravotních důvodů)? Bojíte se, že se Vám vrátí všechny ty věci, které jsem jmenovala na začátku? To je otázka. Mohou, ale nemusí. Každé tělo samozřejmě reaguje jinak a vyrovnává se s hormonální nerovnováhou po svém.

Osobně jsem nikdy netrpěla na nějaké hnisavé akné nebo obsypané čelo/tváře/bradu. Proto pro mě bylo celkem dost nepříjemné a stresující, když se mi asi po 14ti dnech od vysazení pilulek na obličeji začaly objevovat zanícené, až bolestivé vřídky.

Po dvou měsících stále vypadá moje pleť takhle:

akne antikoncepce2

akne antikoncepce1

I přesto ale svého rozhodnutí nelituji.

Co tedy s tím?

Existuje několik možností, jak se s tímto typem akné vypořádat. Ze začátku jsem dál používala své klasické kosmetické přípravky, ale připadalo mi, že to pupínky ještě víc dráždí, a tak jsem se rozhodla to vydržet a radši nechat pleť tak, jak je, s občasným promazáním hydratačním krémem. Když jdu ven pokusím se vřídky alespoň trochu zakrýt make-upem, ale i ten stavu pleti moc neprospívá. Doporučuji ho tedy nenechávat na pleti dlouho a ihned po příchodu domů se zase odlíčit.

Některé zdroje doporučují užívat antibiotika, ne však déle než 3 měsíce. S tím nemám osobní zkušenost, ale pokud Vy ano, budu ráda, když se o ni podělíte :).

Také existují různé bylinkové směsi a čaje na podporu hormonální rovnováhy, které tvorbu akné zmírňují.

Nedávno jsem narazila na zajímavý přístroj zvaný Face-up!, který funguje na principu impulzního světla a zbavuje pleť vřídků a pupínků.

Jakou máte zkušenost s akné po vysazení hormonální antikoncepce?

Co Vám pomohlo se ho zbavit?

Podělte se s námi do komentářů 🙂

22 let,
kosmetička, poradce pro péči o pleť, vizážistka. Působím ve svém salonu v Liberci. Zajímám se také o osobní růst a ráda pomáhám ženám, které chtějí objevit a naplno využít svou přirozenou krásu tím, že jim poskytnu cenné informace, kvalitní kosmetiku a příjemný zážitek při kosmetickém ošetření, aby se cítily krásné, přirozené, sebevědomé, milované a odpočaté.
TwitterLinkedInSdílet