Co je to „5 klíčů k přirozené kráse„?

Jak název napovídá, jde o pět tzv. klíčů nebo takových pět okruhů, které dohromady tvoří komplexní návod/řešení na to, jak docílit krásné, zdravé, přirozené pleti, která nejen vypadá, ale také se chová mladistvě.

SPS - 5 klicu k prirozene krase s nadpisem

Ve třetím klíči jsme zjistili, proč je pro pleť dobrá Pravidelná péče odborníkaDosud jsme řešili spíše vnější ovlivnění pokožky, proto se teď podíváme i na ty vnitřní. Výživa a pitný režim jsou věci, bez kterých nemůžeme žít, a tak mají vliv na zdraví celého těla, tím pádem i na pleť. A to více, než si myslíme. často totiž řešíme právě jen to, co vidíme na povrchu.

Co tedy máme zařadit do jídelníčku?

Problémem dnešní stravy všeobecně je, že způsobuje překyselení organismu – tedy jíme potraviny, které v našem organismu vytvářejí více kyselé pH. To potom způsobuje různé zdravotní problémy, dokonce i rakovinotvorné bujení. Je tedy potřeba konzumovat více zásadotvorných potravin a také minerálů a antioxidantů.

Stručný přehled zásadotvorných potravin:

kořenová zelenina, brambory a téměř všechny druhy zeleniny

kvašená zelenina (kysané zelí)

mořské řasy

olejnatá semínka (lněná, sezamová, slunečnicová, dýňová)

– téměř všechny druhy ovoce, ale zde záleží na tom, jestli byly plody zralé, když se sklízely, což není úplně případ ovoce, které je v nabídce současných supermarketů

Další důležitou složkou ve stravě jsou vitamíny.

Určitě už jste slyšeli o dobrém vlivu B-komplexu na pleť. Vitamín B5 (neboli kyselina pantothenová) má pozitivní vliv na akné a najdete ho např. v mase, vnitřnostech nebo luštěninách.

Nesmíme zapomenout na vitamín C (kyselina askorbová), který pomáhá v boji proti volným radikálům. Dále je velmi důležitou látkou při tvorbě kolagenu (látka, která je našemu tělu vlastní a nachází se ve škáře, má za úkol napínat kůži).

Cenným zdrojem vitamínu C jsou: citrusové ovoce, jahody, červené papriky, brokolici a další druhy ovoce a zeleniny.

Z minerálů se zase doporučuje zinek a selen.

No a co se týče vody, tam je to jasné. Voda tvoří naprostou většinu našeho těla. Určitě si všímáte, že např. při nemoci, když nám není dobře a máme horečku, organismus není pořádně zavodněn, naše pleť je povadlá a zašedlá.

Pokud se chcete dozvědět o vodě a pitném režimu více, doporučuji články na toto téma od poradců pro výživu ze Zdraví 21.

>> Přejít na rozcestník o pitném režimu na zdravi21.com <<

Jaké máte stravovací návyky?

Všímáte si souvislosti stravy a pitného režimu se vzhledem pleti?

Užíváte nějaké potravní doplňky s vitamíny a minerály?

Podělte se s námi do komentářů 🙂

22 let,
kosmetička, poradce pro péči o pleť, vizážistka. Působím ve svém salonu v Liberci. Zajímám se také o osobní růst a ráda pomáhám ženám, které chtějí objevit a naplno využít svou přirozenou krásu tím, že jim poskytnu cenné informace, kvalitní kosmetiku a příjemný zážitek při kosmetickém ošetření, aby se cítily krásné, přirozené, sebevědomé, milované a odpočaté.
TwitterLinkedInSdílet

CHCETE BÝT PRAVIDELNĚ INFORMOVÁNI O NOVÝCH PŘÍSPĚVCÍCH?